Učenci razredne stopnje so imeli v torek, 15. 10. 2024, kulturni dan. Vsi so razmišljali o medsebojnih odnosih in odgovornosti do šolskega dela. Na podlagi različnih aktivnosti so prišli do spoznanj, da se je za lepo vedenje treba truditi in svoje napake odpravljati z odgovornimi dejanji. Čarobne besede, kot so prosim, hvala in oprosti, so podlaga za prijateljske vezi, ki lahko privedejo do dobrega počutja v razredu in posledično do več znanja.


V 1. razredu smo se poglobili v odgovornost in napake, ki lahko vodijo do uspeha oziroma se iz njih kaj naučimo. Delo je potekalo v dveh skupinah. V prvi skupini nam je knjižni junak Rudi s svojimi dogodivščinami pokazal, kakšno ravnanje ni odgovorno in kaj bi se zgodilo, če bi vsi to počeli. Učenci so nato s pomočjo pobarvank in slikovnega gradiva ugotavljali, katera dejanja so nad črto odgovornosti in katera pod njo. V drugi skupini pa smo preko slikovnega gradiva primerjali in opisovali dogajanje na slikah. Pri tem so nastajale zanimive in poučne zgodbe. Sličice, ki smo jih opisovali, smo sproti razporejali na plakat, ki nas bo še večkrat spomnil na ta kulturni dan. Vmes smo se za sprostitev igrali miselne igre, ob katerih smo se zelo zabavali. Dan smo zaključili z gibalnimi igrami na šolskem dvorišču, kjer smo se spet lahko preizkusili v tem, kaj se iz napak lahko naučimo in odgovornem ravnanju posameznika v skupini.


V drugem razredu smo kulturni dan pričeli s pravljico Polh Poldi hoče stran, ki pripoveduje o Poldiju, drobcenem polhku, ki ga doma zbadajo s suhcem, preklo in paličnjakom. S solzami v očeh odide. Zaigra se s prijaznimi vevericami. Ko pade noč, pa polh noče nazaj domov, kjer ga zbadajo. Pravljica je bila odlična iztočnica za pogovor o enem izmed 8 krogov odličnosti, govori z dobrim namenom. Izdelali smo ogledala s pozitivnimi lastnostmi. V nadaljevanju smo se pogovarjali o krogu odličnosti in se igrali različne socialne igre. Nato smo ob ilustracijah napisali, kdaj smo nad in kdaj pod črto odgovornosti.


Tretješolci smo po uvodnem skupnem delu v zgornji avli nadaljevali v matični učilnici. Na kratko smo povzeli vsebino predstavljene problematike, nato pa so učenci v parih razmišljali, katera dejanja glavnih junakov so bila nad ali pod črto. Povedali so, kaj so se iz videnega primera naučili in kaj bodo lahko upoštevali v vsakdanjih situacijah v razredu.

Spoznali so, da so odgovorni ljudje sposobni odgovoriti na težave, na katere naletijo vsak dan. Vsak posameznik je poskušal odgovoriti na vprašanje: Kako znam poskrbeti za svoje stvari, svoje vedenje in ljudi okoli sebe? Svoje konkretne predloge so zapisali na list in jih prilepili na plakat. Poleg plakata so učenci izrezali vsak svoj krog, nanj napisali svoje ime in besedo ODGOVOREN oz. ODGOVORNA. Nekateri tretješolci se še ne zavedajo, da vsak posameznik pomembno vpliva k dobremu vzdušju in dobrih medsebojnih odnosih v razredu. Vsekakor bo potrebno še velikokrat ob konkretnih situacijah pod črto razmišljati o odgovornosti in z dejanji dokazati, da smo na pravi poti k izboljšanju razredne klime.


Četrtošolci so se polni vtisov vrnili v učilnico. V parih so ob pripovedovanju in aktivnem poslušanju obnovili vsebino uvodnega skupnega dela. Ugotovili so dejanja, ki so se zgodila nad črto odgovornosti in veliko več dejanj, ki so bila pod črto. Predlagali so, kako bi ravnali, da bi njihovo vedenje bilo čim bolj nad črto odgovornosti. Na podlagi različnih vsebin so spoznali štiri kroge odličnosti: odgovornost, fleksibilnost, govori z dobrim namenom in napake vodijo k uspehu. Ob tem so se seznanili še z gibi, ki ponazarjajo vsak krog. Na podlagi tega je v nadaljevanju pouka nastal možic, ki s svojim telesom opozarja na navedene kroge odličnosti. Plakat s primernimi in neprimernimi dejanji bo v pomoč pri vedenju v vsakdanjih situacijah in verjamemo, da bo pripomogel k vedno boljšem razrednem vzdušju.

                         


Na začetku šolskega leta so petošolci medse sprejeli novega učenca. Zaradi tega so se na KD pogovarjali o krogu odličnosti – fleksibilnost. Vsak učenec je dobil delovni list z naslovom Dobrodošlica za novega učenca. Razmišljali so, kako bi novemu učencu omogočili čim hitrejšo in čim manj stresno vključitev v nov razred. Svoje predloge so zapisali, nato so jih predstavili sošolcem. Razmišljali so tudi o lastnostih vzornega učenca, ki so jih prav tako predstavili ostalim v razredu. Med vsemi navedenimi lastnostmi je izstopala odgovornost.

Ob koncu je svoje mnenje o vključitvi v peti razred povedal še nov učenec. Sošolci so ga lepo sprejeli, zato se po skoraj dveh mesecih med njimi dobro počuti.

Učiteljice razrednega pouka

(Skupno 67 obiskov, današnjih obiskov 1)